Sistema de Nivells del MCER
El Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües descriu a través d’afirmacions “pot fer” allò que se suposa que un estudiant pot llegir, escoltar, parlar i escriure a cada nivell:
Nivells CEF | Expressió oral i comprensió auditiva | Comprensió lectora | Expressió escrita |
---|---|---|---|
C2 | Pot entendre referèncias col·loquials, qualsevol forma de la llengua parlada, parlar sense esforç i amb confiança sobre assumptes complexos utilitzant expressions idiomàtiques. | Pot llegir amb facilitat pràticament totes les formes de la llengua escrita, fins i tot textos abstractes o estructuralment o lingüísticament complexos, com manuals tècnics i obres literàries. | Pot escriure cartes, informes o artícles de forma clara i fluida sobre qualsevol tema amb bona expressió i precisió. |
C1 | Pot entendre un discurs extens, expressions abstractes, conversar amb facilitat i amb un bon nivell de soltura i espontaneïtat en situacions socials i professionals. | Pot entendre textos literaris llargs i complexos i la correspondència no estàndard. | Pot escriure textos clars i ben estructurats sobre temes complexos en cartes, assaigs o informes, expressant punts de vista extensament. |
B2 | Pot entendre moltes converses, la majoria de programes de notícies i temes d’actualitat a la tv, i conversar sobre temes diversos dintre de contextos coneguts. | Pot llegir articles i informes sobre problemes contemporanis i instruccions detallades o consells. | Pot escriure textos clars i detallats en un assaig o informe, donant raons en suport o en contra d’un punt de vista específic. |
B1 | Pot expressar opinions d’una manera limitada sobre temes coneguts de treball i culturals, entendre els punts principals sobre àrees conegudes d’interès en molts programes de ràdio i tv. | Pot entendre textos que consisteixin principalment en la llengua quotidiana o relacionats amb el treball, descripció d’esdeveniments, sentiments i desigs en cartes personals. | Pot escriure cartes o notes senzilles i connectades amb temes coneguts o previsibles i cartes personals descrivint experiències i impressions. |
A2 | Pot entendre i utilitzar frases senzilles i vocabulari relacionat amb àrees conegudes, com informació sobre la família, anuncis i compres. | Pot llegir textos molt curts i senzills, trobar informació específica i previsible en àrees conegudes, com en publicitat, menús i horaris. | Pot escriure notes i missatges curts i senzills relacionats amb temes en àrees d’informació personal. |
A1 | Pot entendre paraules i frases bàsiques i participar en converses senzilles quan els altres parlen lentament i clarament. | Pot entendre noms familiars, paraules bàsiques, instruccions i frases molt senzilles. | Pot escriure una postal curta i senzilla, emplenar formularis bàsics amb informació personal, notes amb dates, hora i llocs. |
